Gliwicki Dworzec - gotowa hala główna, kończą się prace przy 4 peronie

GliwiceTrwa modernizacja dworca w Gliwicach. Ze względu na zaistniałe  problemy techniczne na budowie oraz niewystarczające tempo prac wykonawcy, zakończenie inwestycji w obrębie dworca ulegnie przesunięciu na koniec III kwartału br.

Przedłużenie prac budowlanych wynika z problemów wykonawcy z dotrzymaniem przyjętych wcześniej terminów oraz z konieczności wykonania dodatkowych prac, których nie udało się przewidzieć na etapie planowania inwestycji. Chodzi m.in. o inne niż w dokumentacji projektowej posadowienie zabytkowego dworca czy zły stan techniczny istniejącej ściany oporowej. Wpłynęło to nie tylko na zmianę zakresu robót, ale w pewnych przypadkach również na zmianę technologii ich wykonania.

W związku z powstałymi utrudnieniami, termin zakończenia prac w obrębie dworca ulegnie przesunięciu na koniec III kwartału br. Niezależnie, PKP S.A. dokłada wszelkich starań aby uruchomić obsługę pasażerską w budynku jak najszybciej i zminimalizować utrudnienia związane z funkcjonowaniem stacji. Podróżni już teraz mogą korzystać z trzech zmodernizowanych peronów, a także z hali PKS z budynku dworca i łącznika do tunelu T2. Kwestie formalne związane z udostępnieniem infrastruktury torowo-peronowej dla podróżnych zakończą się w lipcu br.

Obecnie na dworcu, w części od hali głównej do hali PKS, trwają prace wykończeniowe oraz przygotowywane są pomieszczenia kasowe dla przewoźników. W części biurowej obiektu trwają prace instalacyjne i wykończeniowe. Finalizowane są także roboty w obrębie peronu nr 4 i tunelu T1.

Modernizację dworca realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Koszt inwestycji wynosi ok. 120 mln zł netto i jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PKP S.A. jest w stałym kontakcie z wykonawcą. Spółce zależy na jak najszybszym zakończeniu prac. W razie opóźnień inwestycji z przyczyn leżących po stronie wykonawców, spółka ma możliwość naliczania kar umownych.

UE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko