PKP Katowice

katowiceAdres: 
40-098 Katowice, Plac Wilhelma Szewczyka 2, Współrzędne 5025812 1901663

Mapa dworca

Lokalizacja:
Dworzec zlokalizowany jest w centrum miasta, przy nowopowstałej Galerii Katowickiej, niedaleko Urzędu Miejskiego oraz Poczty Głównej.

Dojazd:
Komunikacja Miejska: Linie autobusowe nr.:  12, 600, 672, 115, 37, 689, 910, 674, 0, 50,  110. Obok dworca znajdują się przystanki  tramwajowe linii nr.: 13, 20 (na ul. 3-go Maja) oraz  linii nr : 6, 11, 14, 15, 16, 19, 36, 46 (na ul. Konopnickiej).

Postój taxi znajduje się przy Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej.                 

Godziny otwarcia dworca:          
całodobowo

Bezpłatne wi-fi na dworcu:
Na terenie dworca oraz na peronach możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)

Usługi na dworcu           
Kawiarnie, cukiernie, artykuły spożywcze, bary sałatkowe i kanapkowe, Prasa i książki, kosmetyki, apteka, kantor, bankomat. Całodobowo czynne są : McDonald’s ,Subway, So!Coffee.  Apteka czynna jest w godzinach 7:00-21:00, Kantor na nowym dworcu czynny jest w godzinach 6.00 – 22.00,  Kantor od strony Pl. O.M.P czynny jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00-19:00, oraz w soboty i niedziele w godzinach 8:00-19:00, Kioski: RUCH na nowym dworcu czynny jest w godzinach 6:00-22:00, RELAY w godzinach 6:00-22:00, kiosk RUCH-u od strony Pl. O.M.P czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 5:00 -19:30, w soboty : 5.00 - 17.00, w niedziele : 8.00 - 13.00.

Usługi z zakresu obsługi pasażerskiej
Kasy biletowe :
PKP Intercity S.A. w których dostępne są bilety PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych; czynne 24 h,

Koleje Śląskie Sp. z o.o. w których  dostępne są jedynie bilety Kolei Śląskich; czynne w godzinach 5:00-21:30,

Nowe Biuro Dworca czynne w godzinach 7.00 - 21.00 od poniedziałku do niedzieli

Centrum Obsługi Klienta :

COK PKP Intercity S.A. czynne w godzinach 7.30 - 19.00

COK Kolei Śląskich Sp. z o.o. czynne w godzinach 8.00 -19.30

COK KZK GOP ( Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ), które prowadzi obsługę w zakresie informacji miejskiej i sprzedaży biletów komunikacji miejskiej; czynne w dni robocze w godzinach 8.00 - 18.00, w soboty od 9.00 – 15.00

biletomaty PKP Intercity S.A. ( 2 szt ) oraz Kolei Śląskich ( 3 szt )

Brak stacjonarnego punktu przesyłek konduktorskich. Przesyłki konduktorskie nadać można u kierownika pociągu. Przesyłki nie odebrane z pociągów kończących bieg w Katowicach,  są przekazywane do kas i Centrum Obsługi Klienta.

Toalety:
Toalety czynne są całodobowo, płatne 2 zł, dostępna jest osobna toaleta z przewijakiem.

Ważne kontakty:              
Nowe Biuro Dworca - tel.:  (+48 32) 710 13 79, e-mail: katowice@pkp.pl, czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7:00-21:00, Centrum Bezpieczeństwa Dworców Kolejowych – tel.: (+48 22) 474 13 13, e-mail: cbdk@pkp.pl

Miejska Informacja Turystyczna - Centrum Informacji Turystycznej ul. Rynek 13 Katowice, ul. 32/259 38 08

Informacja dla osób z ograniczoną mobilnością:
W celu skorzystania z pomocy przez osobę o ograniczonej sprawności ruchowej na obszarze kolejowym, osoba ta powinna przy zakupie biletu zgłosić ten fakt u przewoźnika minimum 48 godz. przed planowaną podróżą, wybierając jeden z poniższych sposobów:

1) zgłaszając w kasie biletowej podczas zakupu biletu,

2) telefonicznie pod całodobowym numerem infolinii 19-757,

3) drogą elektroniczną na adres: ICpomocnadlon@intercity.pl

4) przy pomocy specjalnego formularza na stronie: PKP Intercity

PKP S.A., za pośrednictwem pracowników ochrony dworca świadczy usługę pomocy w przemieszczaniu się po terenie całego dworca (lista dworców, na których jest świadczona pomoc znajduje się poniżej), łącznie z peronami i przejściami podziemnymi. Pracownicy ochrony wspólnie z obsługą pociągu pomagają również potrzebującym podczas wejścia/wyjścia z pociągu.

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc pod nr tel.: (+48 22) 474-13-13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: cbdk@pkp.pl  – wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej. 

Dojazd do dworca oraz jego dostępność
Dostępność Dworca jest zapewniona od strony Placu W. Szewczyka, Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej oraz od ul. Konopnickiej.   Pod dworcem kolejowym, na poziomie -1 zlokalizowany jest dworzec autobusowy (obejmujący 10 stanowisk i 12 linii autobusowych). Zjazd do dworca autobusowego umożliwiają, osobom o ograniczonej mobilności,  dwie windy na klatkach schodowych, do których wejście znajduje się za kasami na poziomie 0.

Historia dworca:
DWORZEC KOLEJOWY W KATOWICACH to najważniejsza stacja kolejowa Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, mieszcząca się w ścisłym centrum Katowic.   Powstały w 1975 roku nowy budynek dworca, uchodzi za najlepszy w Polsce przykład nurtu w architekturze zwanego brutalizmem. Przy konstrukcji architekci wykorzystali efektowne formy wielkich betonowych „kielichów”, które podtrzymywały strop górnej hali.  W lipcu 2009 r.  PKP S.A. zawarło umowę z prywatnym przedsiębiorcą na budowę zintegrowanego centrum komunikacyjnego i biznesowego w Katowicach. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w 2010 roku. Zgodnie z zawartą umową  wybudowany został nowy dworzec kolejowy z  podziemnym dworcem  autobusowym. Przebudowana została infrastruktura drogowa oraz uporządkowana przestrzeń miejska wokół dworca. W ramach inwestycji, otwarte zostało także centrum handlowo - rozrywkowe Galeria Katowicka wraz z podziemnym parkingiem.

                                                                                                            

 

Dla pasażera

Rozkład jazdy pociągów
Zakup biletów
Dworce kolejowe
19757
Infolinia PKP Intercity
Projekty
Unijne