Warszawa Wschodnia

wschodniaAdres: 
Warszawa Wschodnia Dalekobieżna: ul. Kijowska 20, 03-743 Warszawa; Warszawa Wschodnia Podmiejska: ul. Lubelska 24, 03-802 Warszawa Współrzędne 5225222 2105154          

Mapa dworca

Lokalizacja:
Dworzec położony jest na granicy dzielnic Praga Północ i Praga Południe. Okolica obfituje w liczne atrakcje kulturalne, kawiarnie, restauracje oraz galerie sztuki. Dworzec składający się z części podmiejskiej i dalekobieżnej, stanowi istotny węzeł przesiadkowy prawobrzeżnej Warszawy. W pobliżu znajduje się CH Wileńska oraz Stadion Narodowy, do którego można dotrzeć pociągiem podmiejskim lub pieszo (ok 20 min. marszu). Do centrum miasta można dotrzeć pociągiem w niecałe 10 minut.

Dojazd:
Od strony ul. Kijowskiej:
Tramwaje :
•    7 (Okęcie / P+R Al. Krakowska)
•    13 (Koło)
•    28 (os. Górczewska)
Autobusy:
•    718 (Marki – Czarna Struga)
•    738 (Marki  os. Victoria)
•    120 (Olesin)
•    169 (Bródno – Podgrodzie)
•    123 (Dw. Wschodni – Lubelska)
•    147 (Motylkowa)
•    805 (Marki  os. Pustelnik)
•    156 (Metro Młociny)
•    146 (Falenica)
•     autobusy nocne: N02, N03, N71
Od strony ul. Lubelskiej:
Autobusy:
•    202 (Żupnicza)
•    173 (Stara Miłosna)
•    315 (Stara Miłosna)
•    123 (Dw. Wschodni Kijowska)

Postój taxi znajduje się przed głównym wejściem do dworca, zarówno od strony ulicy Kijowskiej jak i od ulicy Lubelskiej.               

Godziny otwarcia dworca:          
całodobowo

Bezpłatne wi-fi na dworcu:
W wybranych miejscach na terenie dworca możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)

Bookcrossing :

W punkcie InfoDworca umożliwiamy bezpłatne wypożyczenie książek na czas podróży.

Usługi na dworcu:
Kawiarnie, cukiernie, artykuły spożywcze, bary sałatkowe i kanapkowe, Prasa i książki, kosmetyki, Paczkomat InPost, pralniomat (W związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, ze względu na bezpieczeństwo osób przebywających na terenie dworca, w terminie od 15.07.2016 do 05.08.2016 paczkomat oraz pralniomat zlokalizowane na terenie dworca są wyłączone z użytku. Przepraszamy za niedogodności.).
Godziny otwarcia lokali usługowych:
Od strony ul. Kijowskiej:
Green Nero Express (kawiarnia) – pon. – niedz. 5:00-23:00
Hubiz (cukiernia, art. spożywcze, prasa)– pon.-pt. 5:00-23:00, sob. 5:00-22:00, niedz. 7:00-21:00
Apteka - pon.-niedz.- 7:00-21:00
Ruch (kiosk) - pon.-pt. 5:00-23:00, sob-niedz. 5:30-23:00,
Costa Coffe (kawiarnia)- pon.-czw. 5:30 – 21:00, sob. 5:30-21:30, niedz. 6:00-21:00
Biedronka (sklep wielobranżowy) -pon-sob: 7.00 - 21.00, niedz: 9.00 - 20.00
Nowakowski (piekarnia) pon-nd   6:00-21:00

Od strony ul. Lubelskiej:
Cukiernia –pon.-niedz.- 6:00-21:00
Kiosk –pon.-niedz.- 6:00-20:30

Usługi z zakresu obsługi pasażerskiej:
Kasy biletowe:
•    Na dworcu dalekobieżnym – kasy Intercity, czynne całodobowo (w godzinach 24:00-1:00 brak możliwości zakupu biletu z rezerwacją).
PKP Intercity sprzedają bilety na pociągi IC, PR, KM, Koleje Wielkopolskie
•    Na dworcu podmiejskim – kasy Kolei Mazowieckich. Sprzedaż biletów KM i IC. Kasy czynne od 3:30 do 0:40.
Informacja kolejowa – na dworcu dalekobieżnym, okienko numer 11 przy kasach IC, czynna w godzinach 9:00-21:00
InfoDworzec – otwarte codziennie w godzinach 7:00-21:00
Skrytki bagażowe– otwarte całodobowo,
Biletomaty:  
- dworzec dalekobieżny- biletomaty Intercity, biletomaty ZTM,
- dworzec podmiejski- biletomaty Kolei Mazowieckich, biletomaty ZTM + IC

Od strony Ul. Lubelskiej znajduje się również dworzec autobusów dalekobieżnych, kasa oraz informacja autobusów Polonus czynna w godzinach : sob. - czw. 7:00-19:00, pt. 7:00-20:00

Punkt obsługi pasażerów ZTM (pętla autobusowa od strony ul. Lubelskiej) czynny codziennie w godzinach 7:00-20:00

Toalety:
Toalety czynne całodobowo (Warszawa Wschodnia Dalekobieżna) i od 6:00 do 22:00 (Warszawa Wschodnia Podmiejska), płatne 2,50 zł

Ważne kontakty:              
InfoDworzec - Hala główna, tel.: (+48 22) 473 71 20, e-mail: warszawa.wschodnia@pkp.pl, czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7:00-21:00

Informacja dla osób z ograniczoną mobilnością:

Zakres udzielania pomocy osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na terenie stacji

PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. W tym celu zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika minimum 48 godz. przed planowaną podróżą, wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • telefonicznie pod numerem infolinii kolejowej przewoźnika,
  • drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną).

Podstawa prawna: Rozporządzenie Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2004 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna przybyć na dworzec w czasie nie krótszym niż 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, w celu możliwości bezpiecznego dotarcia do pociągu.

Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją o tym, że jest to miejsce oczekiwania dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Pracownicy ochrony fizycznej dworca asystują osobie o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z ww. osobą.
Asysta pracowników ochrony dworca odbywa się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, którymi osoba będzie wsiadać lub od drzwi pociągu, z którego ww. osoba wysiada - do oznaczonego miejsca na dworcu lub do głównego wyjścia z obszaru stacji. W czasie wejścia i wyjścia do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna pociągowa.

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel.22 474 13 13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl  – wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej.

Dojazd do dworca oraz jego dostępność
Przystanki komunikacji miejskiej, postój taxi oraz parking, znajdują się bezpośrednio przed budynkiem dworca. Dostępność Dworca jest zapewniona zarówno od strony ulicy Kijowskiej jak i ulicy Lubelskiej - komunikacja jest jednopoziomowa, zastosowano rampy krawężnikowe umożliwiające dotarcie do przystanków autobusowych i parkingu. Dostępne przestrzenie komunikacyjne są czytelne i szerokie.

Historia dworca:
Mało kto dziś pamięta, że w 1969 roku Dworzec Warszawa Wschodnia został uhonorowany tytułem Mister Warszawy. Przez wiele lat czytelnicy „Życia Warszawy” wyróżniali w ten sposób najpiękniejsze budynki stolicy. Z biegiem czasu po dawnej urodzie pozostało niewiele - budynek podupadł, plasując się w czołówce zaniedbanych obiektów użyteczności publicznej w Warszawie. W roku 2010 PKP S.A. rozpoczęła wielką modernizację Dworca Wschodniego. Całkowicie odnowiono jeden z najbardziej charakterystycznych elementów dworca - szklaną elewację hali znajdującą się przy ul. Kijowskiej. Budynek po remoncie jest przestronny i jasny a przede wszystkim czysty i bezpieczny. Jest miejscem przyjaznym nie tylko pasażerom, których liczba w 2012 r. roku przekroczyła 2 miliony, ale także wszelkim inicjatywom kulturalnym. W przestrzeni Dworca Wschodniego z powodzeniem organizowane są między innymi wystawy i koncerty.

Dla pasażera

Rozkład jazdy pociągów
Zakup biletów
Dworce kolejowe

 

fundacja

 

703 200 200
Opłata 1,29 zł/min
Infolinia PKP Intercity
Projekty
Unijne