Wrocław Główny

wroclawAdres: 
ulica Piłsudskiego 105, 50-085 Wrocław, Współrzędne 51.098333 17.037222

Mapa dworca

Lokalizacja:
Dworzec Wrocław Główny położony jest w centrum miasta i stanowi dogodny węzeł komunikacyjny. Zlokalizowany jest 3 minuty od Dworca Autobusowego, 15 minut pieszo od rynku, niedaleko Centrum Handlowego ARKADY, Galerii Dominikańskiej,  Aquaparku, hoteli przy ul .Piłsudskieog.

Dojazd:
Komunikacja miejska: Tramwaje: 0L, 0P, 2, 5, 8, 9, 11, 15, 31PLUS, 32PLUS ; autobusy: K, N, 110, 113, 114, 120, 122, 125, 145, 146, 325, 406, 409, 602, 612, 900P, 900L, 910, 240, 241, 243, 245, 246, 247, 249, 250, 251, 253, 255, 257, 259 (nocne)

Postój taxi znajduje się przy wschodnim wejściu do dworca, od strony ul. Piłsudskiego. Drugi postój jest przy wejściu południowym od strony ul. Suchej.         

Godziny otwarcia dworca:          
Całodobowo, z wyłączeniem holu głównego w godzinach 00:00 -04:00

Bezpłatne wi-fi na dworcu:
W wybranych miejscach na terenie dworca możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)

Usługi na dworcu:           
Kawiarnia, artykuły spożywcze, bary i bary kanapkowe,  prasa, kosmetyki, kantor wymiany walut, bary fast-food. Kantor czynny jest od poniedziałku do czwartku w godzinach. 08:00-23:00, od piątku do niedzieli czynny w godzinach 7:00-23:00. Kiosk: W ryzalicie centralnym całodobowy (przerwa techniczna od godz. 23:40-00:20), w holu dworca po stronie wschodniej czynny od  poniedziałku do piątku w godzinach 06:00-20:00, w sobotę, w godzinach 08:00-18:00, w niedzielę w godzinach 08:00-16:00. Apteka  czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-20:00, soboty, w godzinach 08:00-15:00, w niedzielę nieczynne – apteka zlokalizowana jest w okolicach dworca, na ul. Dworcowej 33. Poczta czynna od poniedziałku do piątku w godzinach  08:00-20:00, sobotę w godzinach 09:00-15:00, w niedzielę nieczynne – poczta zlokalizowana jest w okolicach dworca, na ul. Małachowskiego 1-9

Usługi z zakresu obsługi pasażerskiej:  
Kasy biletowe: Kasy nr 1-4 Intercity.

Kasy nr 5-6 Koleje Dolnośląskie.

Kasy 7-9 Przewozy Regionalne.

Kasy 10-12 Intercity (kasy całodobowe).

Informacja kolejowa.

InfoDworzec,

Centrum Obsługi Klienta Intercity,

Strefa VIP Intercity

Automaty biletowe PKP Intercity i Przewozów Regionalnych,

Poczekalnia.

Skrytki bagażowe płatne 8, 12 lub 15 zł - zlokalizowane w tunelu centralnym i bocznym.

Przesyłki konduktorskie: ul. Sucha 8-10, 50-086 Wrocław (budynek za tunelem bocznym - stary dworzec tymczasowy)

Toalety:
Toalety czynne całą dobę, płatne 2,50 zł. Pokój matki z dzieckiem znajduje się w każdym kompleksie toalet.

Ważne kontakty:              
InfoDworzec - tel.: (+48 71) 717 21 07, e-mail: wroclaw.glowny@pkp.pl, czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7:00-21:00,

Miejska Informacja Turystyczna - Centrum Informacji Turystycznej, Rynek 14, 50-101 Wrocław, tel.: (+48 71) 3443 111; fax (+48 71) 344 29 62, e-mail: info@itwroclaw.pl, www.wroclaw-info.pl/ IT na dworcu: Dolnośląska Organizacja Turystyczna - Stowarzyszenie , ul. Piłsudskiego 105, 50-085 Wrocław, tel.: +48 519 509 337, it-dworzec@dot.org.pl

Informacja dla osób z ograniczoną mobilnością:           

Zakres udzielania pomocy osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na terenie stacji

PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. W tym celu zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika minimum 48 godz. przed planowaną podróżą, wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • telefonicznie pod numerem infolinii kolejowej przewoźnika,
  • drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną).

Podstawa prawna: Rozporządzenie Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2004 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna przybyć na dworzec w czasie nie krótszym niż 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, w celu możliwości bezpiecznego dotarcia do pociągu.

Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją o tym, że jest to miejsce oczekiwania dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Pracownicy ochrony fizycznej dworca asystują osobie o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z ww. osobą.
Asysta pracowników ochrony dworca odbywa się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, którymi osoba będzie wsiadać lub od drzwi pociągu, z którego ww. osoba wysiada - do oznaczonego miejsca na dworcu lub do głównego wyjścia z obszaru stacji. W czasie wejścia i wyjścia do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna pociągowa.

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel. 22 474 13 13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl  – wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej.

Dojazd do dworca oraz jego dostępność
Przystanki komunikacji miejskiej, postoje taxi oraz parking naziemny, znajdują się bezpośrednio przed budynkiem dworca - komunikacja jednopoziomowa. Ścieżki komunikacyjne są szerokie i łatwo dostępne - brak barier architektonicznych. Wszystkie wejścia do Dworca są dostępne dla osób niepełnosprawnych. Główne i południowe otwarte jest cały czas, wejścia boczne posiadają drzwi automatyczne. Do wejść wiodą linie prowadzące dla osób niedowidzących. Budynek dworca i teren zewnętrzny oplecione są liniami prowadzącymi i polami uwagi dla osób niedowidzących. Rozmieszczone są też tabliczki z informacjami w alfabecie Braille'a (np. przy windach, podestach, schodach, informacji kolejowej i turystycznej, kasach, itp.). Przy dworcu znajduje się również podziemny parking- wjazd od ul. Peronowej oraz Piłsudskiego wyjazd od ul. Piłsudskiego , postój do 20 minut bezpłatny.

Historia dworca:
Dworzec został otwarty w 1856 roku, jako czwarty budynek dworcowy na terenie Wrocławia. Autorem projektu był królewski architekt Kolei Górnośląskiej - Wilhelm Grapow, który osobiście nadzorował prace budowlane. W latach 1899-1904 dworzec rozbudowano w stylu łączącym elementy historyzmu i secesji według projektu Bernarda Klüschego, zachowując znaczne części dotychczasowej konstrukcji. Lata wojny, a przede wszystkim następujący po niej okres PRL nie były dla budynku łaskawe. Dworzec ogołocono ze zdobień art déco wprowadzonych podczas przebudowy z przełomów wieku. Przeprowadzona w latach 2012-2012 wielka modernizacja zabytkowego obiektu, współfinansowana przez UE, pozwoliła przywrócić Wrocławskiemu Dworcowi dawny, reprezentacyjny wygląd. dzięki niej przeszło 160-letni gmach wyposażony został w rozwiązania techniczne, pozwalające nazwać go całkowicie nowoczesnym.

                                                                                                             

 

Dla pasażera

Rozkład jazdy pociągów
Zakup biletów
Dworce kolejowe

 

fundacja

 

703 200 200
Opłata 1,29 zł/min
Infolinia PKP Intercity
Projekty
Unijne