Łódź Kaliska - informacje dla pasażerów

Adres:  ul. Karolewska 55, 94-023 Łódź, Współrzędne 5175742 1943089

Godziny otwarcia dworca: całodobowo

Lokalizacja

Dworzec położony jest na zachód od centrum miasta, na osiedlu Polesie. 

DoJAZD

Komunikacja miejska: Tramwaj:  z alei Włókniarzy (pod estakadą) linia nr. 8; Przed budynkiem dworca, autobus MPK Łódź: linie nr.: 50, 52, oraz 6 (MUK Zgierz); aleja Włókniarzy (przy estakadzie) linie nr.: 52, 65, 65A, 80, 86, 99, 99A, oraz 6; aleja Bandurskiego (między wiaduktami)  linie nr.: 80, 86, 98, 98A, 99, 99A, N2 (nocna) oraz 6., Z-10.

TAXI

Postój taxi znajduje się przed wejściem do budynku dworca, od strony al. Bandurskiego.

KASY

Kasy biletowe PKP Intercity czynne całodobowo.

Kasy biletowe Przewozów Regionalnych, czynne całodobowo.

Kasa międzynarodowa czynna całodobowo.

Biuro

Informacja kolejowa czynna w godzinach  7:00-19:00.

Bagaże

Skrytki bagażowe dostępne są całodobowo.

Usługi

Bary sałatkowe i kanapkowe, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 – 22:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 6:30 – 21:30. Prasa, książki, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 – 22:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 6:30 – 21:30. Automaty z napojami- dostępne całodobowo.

wc

Toalety czynne całodobowo, płatne 2,50 zł.

INFORMACJE dla osób z ograniczoną mobilNością

Zobacz z jakie udogodnienia  dla osób z ograniczona mobilnością zapewniamy na naszym dworcu.

Do Budynku dworca dotrzeć można od strony głównego wejścia, od alei Bandurskiego. Dostępne są dwie pochylnie znajdujące się po obu stronach schodów prowadzących na dworzec, oraz od al. Unii Lubelskiej przez tunel pod peronami 1,2,3. Główny węzeł komunikacyjny znajduje się przy alei  Bandurskiego w odległości około 250 m od budynku dworca. Przed budynkiem dworca- na przedpolu znajdują się oznaczone kopertami dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Historia

Pierwszy pomysł budowy dworca pojawił się w 1862 roku. Właśnie w tym okresie na terenach zaboru pruskiego został powołany do życia Komitet Budowy Kolei Żelaznych z Wrocławia do Warszawy, który wystąpił do władz cesarskich o zgodę na budowę linii. Bez skutku. Dopiero w 1898 roku, po 30 latach zabiegów najważniejszych urzędników Królestwa Polskiego, car Mikołaj II zaakceptował plany budowy linii Warszawa-Kalisz. Pierwszy pociąg wjechał na zaprojektowaną przez Czesława Domaniewskiego stację kolejową w 1902 roku. Stary budynek dworca funkcjonował do lat 80. XX wieku, a w 1982 roku został wyburzony. W 1994 ukończono budowę nowego obiektu, którego bryła nawiązuje do starego secesyjnego dworca. W najbliższy latach ten obsługujący w ciągu roku blisko 3 miliony pasażerów dworzec czeka przebudowa. Zgodnie z planami zakres prac remontowych obejmie m.in. przebudowę budynku od zewnątrz, holu głównego, poczekali i kas biletowych. Zostanie zainstalowany system dynamicznej informacji wizualnej a obiekt będzie w pełni dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych.

MAPA dworca

Mapa dworca

WiFi

W wybranych miejscach na terenie dworca możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)