„Widzialni pełnosprawni w pracy” - podziel się z nami swoim zdjęciem

Jeszcze przez ponad dwa tygodnie zgłaszać można prace do konkursu fotograficznego realizowanego w ramach programu Fundacji Grupy PKP „WidzialniPełnosprawni.pl”.

Niepełnosprawność nie musi dziś oznaczać społecznego wykluczenia. Działania Fundacji Grupy PKP zmieniają ten obraz. Dobrym tego przykładem jest organizacja konkursu fotograficznego dla osób z niepełnosprawnością pod hasłem „Widzialni pełnosprawni w pracy”. Na zdjęciu ukazać należy osobę z niepełnosprawnością podczas pracy. Głównym celem przedsięwzięcia jest propagowanie idei równości, w zgodzie z przekonaniami Fundacji Grupy PKP. – Chcemy, aby w świadomości społecznej przestało funkcjonować błędne myślenie o osobach dotkniętych niepełnosprawnością. Wierzymy, że konkurs pomoże nam przełamać stereotypy w walce o równość na rynku pracy – podkreśla Katarzyna Kucharek, prezes Fundacji Grupy PKP.

Wasza codzienność, nasza ciekawość

Fotografie można zgłaszać do 15 maja 2018 roku. Zdjęcie może nadesłać osoba na nim ukazana lub fotograf wspólnie z osobą z niepełnosprawnością przedstawioną na zdjęciu. Każda osoba może przesłać maksymalnie trzy fotografie. Zgłoszone do Konkursu zdjęcia muszą być w formacie JPG o wymiarze nie mniejszym niż A4, 300 DPI. W razie wątpliwości pytania można kierować pod nr tel.: 578 680 909. Laureatów Konkursu poznamy 25 maja 2018 roku.

Co można wygrać?

Nagroda główna to 4000 zł netto. Przewidziano też dwie nagrody dodatkowe dla wyróżnionych prac, po 1000 zł netto.  Ponadto najlepsze zdjęcia zaprezentowane zostaną na nośnikach wielkoformatowych w Warszawie oraz na wystawie przenośnej na wybranych dworcach PKP Premium w całej Polsce. Więcej szczegółów na temat nagród – i nie tylko – można znaleźć na stronie: www.widzialnipelnosprawni.pl

Prace wraz z podpisanym skanem formularza zgłoszeniowego prosimy przesyłać na adres: konkurs@widzialnipelnosprawni.pl

WidzialniPełnosprawni.pl

Konkurs „Widzialni pełnosprawni w pracy” jest kolejnym etapem projektu, który ma na celu przełamywanie stereotypów dotyczących osób z niepełnosprawnością na rynku pracy.
W ramach projektu prowadzona była kampania informacyjno-edukacyjna w pociągach, komunikacji miejskiej i telewizji. Na wybranych dworcach kolejowych odbyły się happeningi, dzięki którym pracownicy Fundacji oraz wolontariusze dotarli z przekazem do tysięcy osób, bezpośrednio z nimi rozmawiając i mówiąc o problemie niskiego zatrudnienia. Podczas spotkań podróżni mogli także porozmawiać z osobami z niepełnosprawnością, które przybliżały swoją sytuację, pokazując z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień. Oprócz tego zorganizowane zostało szkolenie ,,Niepełnosprawny – pełnosprawny w pracy” skierowane do kadry zarządzającej Polskich Kolei Państwowych S.A.